Author Topic: อยากซื้อ A31 มา Drift ครับ แต่ถ้าไปติดแก๊สจะทำให้พังเร็วไหมครับ  (Read 5562 times)

Offline NEuNGzA

  • Amateur Racer
  • *
  • Posts: 11
  • I'm NOOB
อยากซื้อ A31 มา Drift ครับ แต่ถ้าไปติดแก๊สจะทำให้พังเร็วไหมครับ
ขอถามอีกอย่างครับ ถ้าเป็นตัว Toyota Corolla กะ Corona มา Drift นี่จะทำได้ไหมครับผม

Offline O'Pern

  • fear is a mind killer
  • Administrator
  • Authentic Drifter
  • *****
  • Posts: 7411
  • don't let your fear stand in the way of your dream
    • racing club
พังเร็วกว่าเดิมแน่นอนครับ (แต่เร็วกว่าแค่ไหนผมไม่รู้นะ ผมดูจากความเป็นจริง เพราะว่าเครื่องเขาออกแบบมาสำหรับเบนซินนี่หว่า)

อย่าเพิ่งตกใจ เพราะอาจพังเร็วกว่าแค่ 5 - 10 % (แต่อาจมากกว่านั้นก็เป็นได้) ที่แน่ๆ คือมันจะมีปัญหามากกว่าเดิมแน่นอน อย่างน้อยก็เรื่องบ่าวาล์วล่ะ



รถทั้งสองคันสามารถดริฟท์ได้ครับ ดีหรือไม่เป็นอีกเรื่อง  :)



มีงบสักเท่าไหร่ จะเล่นจริงจังขนาดไหน
- มาเอารถผมไปเลยไหม !!!
« Last Edit: August 01, 2006, 06:34:18 pm by O'Pern »
i drive / i race / i test / I drift
I row / I run / I fun / I ride

Offline NEuNGzA

  • Amateur Racer
  • *
  • Posts: 11
  • I'm NOOB
เอางั้นเลยเหรอครับพี่โอเปิ้ล (อยากได้เหมือนกันนะน่ะ)
คือตั้งใจจะเล่นจริงๆ น่ะครับ แต่หา A31 กะเครื่อง RB20DET ที่สภาพดีๆ ยากจัง
ส่วน toyota หาง่าย จะติดปัญหาอีกอย่างที่ถ้าเอารถมาใช้ประจำวันด้วยอ่ะครับ
พอดีที่บ้านกะที่ทำงานห่างกัน 20 กิโล T_T

Offline O'Pern

  • fear is a mind killer
  • Administrator
  • Authentic Drifter
  • *****
  • Posts: 7411
  • don't let your fear stand in the way of your dream
    • racing club
ไม่ควรนำรถใช้งานกับรถขับเล่น (แข่ง) มาใช้รวมกันครับ เพราะขับใช้งานก็ไม่สบาย ขับแข่งก็ไปได้ไม่เต็มที่ เอาเป็นว่าไม่ได้ดีสักด้าน
- ยกเว้นแต่เล่นแบบขำขๆ ก็อีกเรื่อง

รถผมเป็น SR20DET แล้วครับ HKS GT2535 อีกด้วย ฮ่าๆ พุ่งกว่าเดิมเยอะเลย
i drive / i race / i test / I drift
I row / I run / I fun / I ride

Offline NEuNGzA

  • Amateur Racer
  • *
  • Posts: 11
  • I'm NOOB
ว้าาาา แย่เลยผม แต่แจ่มแจ้งเลยครับ

ตอนนี้มองเป็นที่ตัว Corona ครับ เพราะดูจาก body แล้วน่าจะทนพอๆ กับ cefiro
ส่วน corolla คงไม่ไหว ต้องไปติดพวกโรลบาร์ หรืออุปกรณ์เสริมแกร่งเพิ่ม

แต่เรื่องอุปกรณ์ กะเครื่องยนต์นี่สิ ยังมืดอยู่เลย ถ้าใช้ตัวเดิมมันคงไม่ไหวใช่มะครับ
ตอนนี้คงเอามาใช้งาน + เริ่มหัด Drift ก่อนอ่ะครับ ไว้เก่งแล้วค่อยซื้อใหม่
"ไม่ลองเดี๋ยวไม่เป็น"

Offline D.G.emperor

  • Amateur Racer
  • *
  • Posts: 40
  • I'm a llama!
ใส่ ca1600cc 20วาล์ว เครื่องแรงดี (ไม่แน่ใจว่าชื่อcaป่าวนะเขาบอกว่ารหัสนี้อะ)

Offline ToppyRacingClub

  • Authentic Drifter
  • *****
  • Posts: 1382
ถ้าจะเล่นดริฟท์ ขอแนะนำ เอ31 หนึ่งเสียงคับ...
เล่นขำๆก็ได้...หรือจะต่อยอด เล่นจิงๆก็ได้ ;D

Offline Drift X

  • Amateur Racer
  • *
  • Posts: 23
  • รถดีๆ ชอบทำให้เสียอาการ
คิดว่าคงฟังเพี้ยนหนะครับ คิดว่าคนบอกคงตั้งใจบอกว่า 4A นะครับ

ถ้าเป็น 20 วาว์ลมี ฝาบรอนซ์ ใช้ Air Flow meter วัดปริมาณอากาศ ดูแลรักษาไม่ยากครับ ช่างบ้านๆ ก็พอจะ maintenance ได้

อีกตัวหนึ่งเป็น ปีใหม่กว่า ฝาดำ ใช้ Map Sensor  และเป็นลิ้นอิสระ 4 ลิ้น

สำหรับการเอา 20 Valve มาทำเป็นขับหลังสามารถใช้เกียร์ของ 16 Valve มาชนได้ครับ


Refer/credit  www.club4ag.com

Individual Throttle Body - 20V 4-throttle on 16V 4A-GE
Another popular topic these days is adapting the individual throttles from the 20V onto the 16V..."Can this be done?"  You bet!  But there are many obstacles which may hinder your attempt and here's some of them.  NO! you will not be able to use the 16V ECU to run the throttle as fuel map requirements are vastly different for the 20'v throttle unit.  The lower rpm ranges require much less fuel while in the upper ranges the throttle needs significantly more fuel.  Since the whole idea of making precise fuel maps are the key to making the difficult and sensitive 4 throttle to work well, it is not a matter of backyard tuning by simply shifting AFM or Vacuum Sensor signals or shuffling fuel pressures.  You must almost always use an aftermarket or re-computed ECU get anywhere near the operation you need...even to match the original spec of the single throttle you tossed in the garbage.  Second, since the 20V's idle is controlled not by the TPS and the throttle body, but rather a secondary port called ISCV which leaks idle air in a controlled manner aft of the fully closed throttles.  Since the 16V engines never had this, you have to figure out a way to devise a similar tactics through your own ingenious method.  The throttle in any case must be fully closed to get idle mixture control on.  The manifold will not bolt on to the 16V's intake so an adapter should be used or fabricated.  Overall, not many of the private shops have successfully made such setups perform better than what can easily be done with the single throttle, even though almost all of them have succeeded in getting a car to run decently.  That said,  there are a handful of shops that did make things work wonderfully (all in Japan that I have seen) with the 20V throttle mechanism and kits are available.  Be cautioned that they are NOT cheap and greatly exceeds the cost of swapping the entire 20V instead, because it will require a fully programmable ECU and their research results in the form of software.  For many of us, a set of side draft carburetor will be a more effective and much cheaper option than grafting the individual throttles on the 16V.


ขออนุญาติพี่โอเปิ้ลนะครับ  พอดีผมใช้เครื่องตัวนี้อยู่  พอมีความรู้แบบ งูๆ ปลาๆ ผิดถูกอย่างไรขออภัยครับ
copyright 1999

Q U A N T U M @ C H I A N G M A I
Unlimited energy will'be existed

http://www.racingweb.net/QuanTumclub

Offline O'Pern

  • fear is a mind killer
  • Administrator
  • Authentic Drifter
  • *****
  • Posts: 7411
  • don't let your fear stand in the way of your dream
    • racing club
เต็มที่และตามสบายเลยครับ ทำเวปขึ้นมาก็เพื่อวัตถุประสงค์เช่นนี้อยู่แล้ว  :)
i drive / i race / i test / I drift
I row / I run / I fun / I ride

Offline NEuNGzA

  • Amateur Racer
  • *
  • Posts: 11
  • I'm NOOB
ขอบคุณคร้าบบ หวังว่าเอาไว้คงได้เจอกัน อิอิ  ;)

Offline Drift X

  • Amateur Racer
  • *
  • Posts: 23
  • รถดีๆ ชอบทำให้เสียอาการ
ยินดีๆ ครับ แต่เอ ผมอยู่เชียงใหม่จะขึ้นมาเที่ยวหาเหรอครับ  ;D
copyright 1999

Q U A N T U M @ C H I A N G M A I
Unlimited energy will'be existed

http://www.racingweb.net/QuanTumclub

Offline NEuNGzA

  • Amateur Racer
  • *
  • Posts: 11
  • I'm NOOB
อ่ะจ๊ากกก งั้นผมขอคำแนะนำให้เก่งๆ ก่อนละกัน  :D