Author Topic: 15 Street Tire Racing Tips  (Read 2492 times)

Offline papavipa84

  • Amateur Racer
  • *
  • Posts: 3
  • I'm a llama!
15 Street Tire Racing Tips
« on: August 01, 2005, 03:15:11 pm »

15 Street Tire Racing Tips

    No matter where you live in this country, you're not
more than two hours from a race track, and thus there
is no excuse for hot-rodding your car on the street.
So, I will only be talking about racing your street car
at the track.

    The biggest problem I see for street tired cars is
traction. Here are some tips:

1. More weight in the trunk - More weight on rear tires.

2. Less weight on front of car - Allows for more weight transfer.

3. Less converter speed or launch rpm - Less shock to the tires.

4. Less first gear ratio in trans - Less torque multiplication.

5. Less rear gear ratio - Less torque multiplication.

6. More camshaft duration - Kills low end torque.

7. Tighter lash - Kills low end torque.

8. Less ignition timing during launch - Kills power.

9. More fuel during launch (Squirters?) - Kills power.

10. Wider tires - Better traction.

11. Taller tires - Better traction.

12. Softer tire compound - Better traction.

13. Tire pressure tuning - Better traction.

14. Tuned front suspension - Allows controlled weight transfer.

15. Tuned rear suspension - Keeps rear tires planted.


Offline O'Pern

  • fear is a mind killer
  • Administrator
  • Authentic Drifter
  • *****
  • Posts: 7411
  • don't let your fear stand in the way of your dream
    • racing club
Re:15 Street Tire Racing Tips
« Reply #1 on: August 01, 2005, 05:44:16 pm »
บางอันอ่านแล้วแปลกๆ สงสัยต้องเก็บไปคิดต่ออีกรอบ

ขอบคุณครับ

ก๊อปจากไหนมาหรือ เผื่อคนที่สนใจเขาจะได้ศึกษาต่อน่ะครับ
i drive / i race / i test / I drift
I row / I run / I fun / I ride

Offline papavipa84

  • Amateur Racer
  • *
  • Posts: 3
  • I'm a llama!
Re:15 Street Tire Racing Tips
« Reply #2 on: August 01, 2005, 06:25:50 pm »

     เป็นบทความของ  Mr.Don Terrill <racingsecrets@yahoo.com> ที่ส่ง Mail มาให้ผม ซึ่งยังมีบท

ความที่น่าสนใจเกี่ยวกับเทคนิคและ Trick ต่างๆ ในการแข่งและทำรถแข่งอีกเยอะทีเดียว แต่บางบท

ความต้องนำมาประยุกต์ใช้กันหน่อย เพราะมันยังไม่ค่อยจะตรงกับบรรดารถที่เล่นกันอยู่ในบ้านเราซะ

ทีเดียว